نگاهي به ضرورت ولايت پذيري در وصاياي شهدا


 

نويسنده:مريم اسماعيلي




 
يكي از عوامل اساسي و اثرگذار كه باعث شد ملت ايران از جنگ هشت ساله تحميلي، سرافراز بيرون بيايد، رهبري و مديريت قاطعانه همراه با اطمينان قلبي حضرت امام خميني (رحمه الله) بود. اين مديريت قوي الهي، در طول سال هاي جنگ و در مقاطع مختلف، حتي زماني كه در جنگ گره هايي ايجاد مي شد، به وضوح پيداست.
به اعتراف بيشتر فرماندهان و اداره كنندگان جنگ تحميلي، بسياري از رزمندگان اسلام كه براي دفاع از كشور در جبهه هاي حق عليه باطل حضور يافته بودند، حضرت امام خميني(رحمه الله) را از نزديك نديده بودند، ولي نفس قدسي امام، آن چنان در روحيه آنها اثر گذاشته بود كه در وصيت نامه ها يا نامه هايي كه به خانواده هايشان مي فرستادند، همه را به دفاع از ايشان سفارش مي كردند.
به برخي وصيتنامه هاي شهدا و نمونه هايي از سفارش آنها به ولايت پذيري اشاره مي كنيم.

شهيد سردار حاج احمد كريمي
 

اولين وصيت من اين است، در هر موقع و هر كجا كه هستيد، اول به امام عزيزمان دعا كنيد و اين شعار «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار» را هيچ موقع فراموش نكنيد و ذكر هميشگي تان باشد. دومين وصيت من اين است كه هميشه روحانيت را پشتيبان باشيد تا شكست نخوريد كه به قول امام، اسلام بدون روحانيت مثل كشور بدون طبيب است.

شهيد حسين قاسمي
 

لبيك يا امام
هميشه پيشاني بند «لبيك يا امام» به پيشاني مي بست. اين از علاقه وافر اين شهيد به حضرت امام (رحمه الله) بود و تأكيد داشت:«هنگامي كه من به شهادت رسيدم، پيشاني بند مرا به پيشاني عليرضا ـ فرزندش ـ ببنديد و پشت سر جنازه حركت دهيد، تا آنها كه نمي خواهند ببينند، كور شوند.»

شهيد ميرزا محمد بيگي
 

وقت اين است كه به ياري امام حسين(ع) و حسين زمان بشتابيم و به نداي رهبر عزيزمان كه به حق، نداي حيسن (عليه السلام) لبيك گوييم.
يكي از راه هايي كه مي شود انقلاب را به انقلاب حضرت مهدي (عجل فرجهم) متصل كرد، رهبري حضرت امام در رأس انقلاب است و با رهبري ايشان مي شود اين حكومت را به صاحبش تحويل داد.براي مقرر شدن امر رهبري، وجود شريف امام لازم و ضروري است و از خدا مي خواهم او را براي ما حفظ نمايد و تا انقلاب مهدي (عجل فرجهم)، شاهد رهبري او باشيم.
حرف ها، گفته ها و كردار امام، الهام گرفته از وصي و دستورات غيبي ولي عصر(عجل الله) است و همواره دعاگوي او باشيم و طول عمرش را از خدا بخواهيم.

شهيد يعقوب مهدي زاده اصل
 

هميشه هشيار و آماده باشيد و مشت خود را بر دهان ياوه گويان و كساني كه مي خواهند انقلاب را به انحراف بكشانند بكوبيد و نگذاريد خون شهيدان عزيزمان پايمال شود و دست بيعت با امام محكم كنيد و نگذاريد حسين زمان تنها باشد كه اگر غفلت كنيد به عذاب الهي دچار خواهيد شد.

شهيد محمود صحرائي اردكاني
 

من شما را به پيروي از امام خميني و اطاعت بي چون و چرا از راهش كه همان راه امام زمان (عجل الله) است توصيه مي كنم. من به شما توصيه دارم با هر كسي كه از روي عناد با اين انقلاب دشمن است به مقابله برخيزيد.

سيد محمد ابراهيمي
 

هميشه به ياد خدا باشيد و به دستورات شرعي و الهي عمل كنيد و از امت شهيد پرور ايران و به خصوص همشهريان عزيز مي خواهم دست از اسلام، امام و انقلاب بر ندارند و با حضور در صحنه، پوزه لاشخوران شرق و غرب را به زمين بمالند و مواظب باشند افراد منافق، شما را فريب ندهند.
برادران عزيز، ملاك و خط مشي شما بايد دستورات خدا، قرآن، چهارده معصوم (عجل الله) و امام عزيزمان خميني كبير باشد و با حضور در صحنه هاي جنگ و انقلاب، روح شهداي اسلام را شاد كنيد و دشمن را به هراس و وحشت بيندزايد.

شهيد جواد هرمز پور
 

ما انقلاب نكرديم براي شكم. منظور اين است كه اگر كمبودي باشد از نظر اقتصادي، تحمل كنيد. دولت را تضعيف نكنيد، تضعيف دولت، تضعيف امام است، تضعيف امام، تضعيف اسلام است. نگذاريد كه دشمنان داخلي و خارجي بين شما نفوذ كنند. روز به روز وحدت خودتان را حفظ كنيد كه ما پيروزيم.

دانش آموز شهيد، جواد پاكپور
 

هرگز امام را تنها نگذاريد؛ يعني اگر امام را ياري نكنيد به اسلام پشت كرده ايد و اين خيانتي است به اسلام و اميدوارم كه همه مسلمين جهان با هم وحدت كلمه داشته باشند تا اسلام مستحكم و پايدار باشد.

شهيد باب الله رفعتي
 

براي امام عزيزمان در سرِ نمازهايتان دعا كنيد و از خدا طول عمر آن رهبر بزرگ را بطلبيد و براي رزمندگان و مجروحين و اسيران دعا كنيد.
آرزو داشتم به حضور امام برسم و او بر روي من لبخند بزند؛ زيرا تنها چيزي كه قلب مرا تسكين مي دهد، لبخند رهبر مي باشد، ولي چون سعادت آن را نداشتم از پدر و مادرم مي خواهم كه عكسي زيبا از امام را كه در حال لبخند زدن است، بر روي قبرم بزنند، شايد قلبم با ديدن آن گرم گردد.

دانشجوي شهيد، علي رضا كريمي
 

به ولايت فقيه كه استمرار حركت انبيا است چنگ بزنيد؛ چرا كه در زمان غيبت امام زمان (عجل الله) تنها، ولي فقيه است كه مي تواند رهبري جامعه اسلامي را عهده دار شود و زمام امور مسلمين را در دست گيرد و قدر علما را بدانيد كه ذخاير انقلاب هستند.

شهيد جلال اميري
 

من از تمام اقوام و دوستان و آشنايان مي خواهم كه امام را تنها نگذاريد و سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد كه تا آخرين قطره خونم، سنگر امام را ترك نكرده و نخواهم كرد. با خداوند پيمان مي بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام بلاها با حسين (ع) همراه باشم.

شهيد اميرخسرو سقايي
 

ملت غيور و شجاع ايران ! همان طوري كه از اول انقلاب با امام و روحانيت بوديد و از آنها پيروي مي كرديد، مبادا اين وحدت و هم بستگي كه بين شما و روحانيت است، از هم بپاشيد.

شهيد رضا خرمي
 

هميشه پيرو خط امام باشيد كه اگر اين گونه باشيد، هيچ خطر و انحرافي شما را تهديد نمي كند.

شهيدان ابوالفضل علمداري و دهقان نصيري
 

اين دو شهيد در وصيت خود تأكيد داشتند كه «كساني كه پيرو ولايت فقيه نباشند، نمي توانند در تشييع جنازه آنان شركت كنند» و اين اوج اعتقاد آنها را به اين امر مهم نشان مي دهد.

شهيد عباس زرگري
 

به هيچ كس اجازه ندهيد اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي را تضعيف كند.

غلامحسين ابراهيمي
 

اي ملت عزيز مسلمان و شهيدپرور! همچنان پابرجا باشيد و سست نشويد، مبادا اين روحيه انساني و اسلامي خود را از دست بدهيد.

شهيد محمد مهدي حقيقي
 

برادرانم و خواهرانم! شما را به صبر و تقوا دعوت مي نمايم و از شما مي خواهم كه هميشه دنباله روي خط ولايت و ادامه دهنده راه شهدا و پشتيبان رهبري باشيد.

شهيد حسين ملكيان
 

امريكاي جنايت كار بايد بداند كه اگر تمامي امت مسلمان ايران شهيد بشوند، ديگر نمي گذارند كه او به ايران برگردد، مگر اينكه از روي جسد امت شهيد پرور بگذرد.
اين توصيه ها، زنگ خطري است براي بيداري ما تا اگر غفلت كرده ايم به خود آييم و اگر خواب هستيم، بدانيم كه وقت بيداري است. دشمن از شهدا و ملت ايران كينه اي بزرگ به دل دارد و اگر فرصتي بيابد با چكمه هاي استبداد و استعمار، تمام دستاوردهاي انقلاب را پايمال مي سازد.
منبع:گلبرگ 120